구글애널리틱스 소스, 채널(미디엄), 캠페인 차이

2019. 8. 14. 23:40기타/구글애널리틱스

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참고자료 : https://www.optimizesmart.com/understanding-channels-in-google-analytics/#a0

 

 

1) 소스 Source

 - Source is the origin of your website traffic.

 - In case of google / organic, 'google' is the traffic source

 - In case of naver / organic, 'naver' is the traffic source

 

2) Channel/Medium

 - orgainc : 검색엔진에서 검색한 결과로 유입

 - CPC : 구글애드워즈같은 광고 타고 들어옴

 - referral : 다른 웹사이트에 걸린 링크를 타고 넘어옴

 - email : 이메일 통해서 넘어옴

 - direct / none : 사용자가 직접 URL 쳐서 사이트 방문

 

 

3) Campaign

 - the name of your Google Adwords campaign and/or custom campaign

 

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